Witamina K i C – czy działają na wzrok?

Witamina C, znana również jako kwas askorbinowy, jest ważną witaminą zwykle występującą w wielu produktach spożywczych i czasami sprzedawaną pod nazwą witaminy C. Witamina C jest niezbędna do utrzymania zdrowego wzroku i skóry. Witamina C pomaga w tworzeniu kolagenu, który pomaga zachować elastyczność skóry. Witamina C ma właściwości przeciwutleniające, które pomagają zapobiegać uszkodzeniom spowodowanym przez wolne rodniki.

Witamina C była stosowana w badaniach w celu zmniejszenia tworzenia się skrzepów, które mogą prowadzić do zawału serca i udaru mózgu. Witamina C występuje naturalnie w większości owoców i warzyw (ponad 50% tej witaminy znajduje się w owocach cytrusowych), ale ze względu na jej stosunkowo wysoką szybkość wchłaniania w organizmie została dodana do żywności. Wykazano, że witamina C zmniejsza częstość występowania zaćmy i miażdżycy. Istnieje wiele dowodów na to, że witamina C jest korzystna dla ogólnego stanu zdrowia i utrzymania dobrego stanu zdrowia, ale nie spełnia zalecanej dziennej dawki witaminy C.

Istnieje kilka dobrych źródeł witaminy C, ale trudno jest codziennie pozyskać wszystkie witaminy potrzebne w diecie. Mięso, ryby, produkty mleczne, owoce, warzywa, orzechy i niektóre rośliny strączkowe są dobrymi źródłami witaminy C. Aby witamina mogła zostać wchłonięta przez organizm, musi połączyć się z inną witaminą, aby zwiększyć jej biodostępność. Pokarmy, które mają tę zdolność, to: jagody, sok pomarańczowy, wzbogacone płatki śniadaniowe, większość owoców, szparagi, brokuły, papryka, cebula, tuńczyk, orzechy i awokado. Należy zauważyć, że niektóre z tych składników mogą być bogate w witaminę C, ale ich biodostępność jest zmniejszona w połączeniu z innymi składnikami odżywczymi.

Źródła, które zawierają wysoki poziom witaminy C to sok pomarańczowy, wzbogacone płatki śniadaniowe, banany, brzoskwinie, truskawki, pomidory i pomarańcze. Żywność, która ma niską biodostępność, ale nadal może pomóc w uzyskaniu wystarczającej ilości witaminy C, to precle, jajka, masło, ser, jogurt i drób. Jak wspomniano wcześniej, należy zauważyć, że witamina C nie działa sama; musi być połączony z innymi składnikami odżywczymi. Aby uzyskać wystarczającą ilość witaminy C, zaleca się spożywanie różnorodnych pokarmów zawierających witaminy, ale także codzienne przyjmowanie witaminy, najlepiej witaminy C. Witaminę C można również syntetyzować z następujących naturalnych składników: cytryny , soki z owoców cytrusowych, pietruszka, szpinak, marchew, kalafior, suszona fasola i groszek. Inne suplementy zawierające witaminę C mogą być dostępne, ale te naturalne źródła zapewniają najlepszą ogólną absorpcję witaminy.

Witamina E jest przeciwutleniaczem występującym w wielu owocach i warzywach. Pomaga w naprawie uszkodzonych komórek skóry, które zostały spowodowane ekspozycją na czynniki drażniące środowiskowe, takie jak dym, zanieczyszczenie powietrza i promieniowanie ultrafioletowe ze słońca. Pomaga również trzymać wolne rodniki na dystans. Ponieważ witamina E jest rozpuszczalna w tłuszczach, nie jest magazynowana w komórkach organizmu, tak jak witamina C. Jest jednak bardzo szybko wchłaniana, aby zapewnić użytkownikowi korzyści płynące z witaminy E w niezwykle krótkim czasie. Dobrymi źródłami witaminy E są pieczywo pełnoziarniste i płatki zbożowe, makarony i zielone warzywa liściaste. Jako dzienny suplement zawierający 10 mikrogramów witaminy E, tabletkę można przyjmować raz lub dwa razy dziennie.

Kwas foliowy to bezpieczny zakład, który pomoże wzmocnić układ odpornościowy niemowlęcia. Rozwijający się układ nerwowy Twojego dziecka opiera się na tej substancji w celu prawidłowego wzrostu i rozwoju mózgu. Codzienny suplement zawierający kwas foliowy jest dostępny w większości sklepów ze zdrową żywnością. Dla optymalnego zdrowia Twoje dziecko powinno otrzymywać co najmniej sto dwadzieścia miligramów kwasu foliowego dziennie. Dobrym źródłem tego składnika odżywczego są ciemnozielone warzywa liściaste, takie jak jarmuż, szpinak, gorczyca, rzepa, boćwina i inne ciemnozielone warzywa liściaste.

Witamina B jest jednym z głównych elementów budulcowych zdrowych oczu. Działa również jako przeciwutleniacz, który zwalcza wolne rodniki przed uszkodzeniem organizmu. Dobrymi źródłami witaminy B są czerwone mięso, wątroba, ryby, suszony groszek, marchew, ziemniaki, banany, żółtka jaj, sardynki, rośliny strączkowe, grzyby, produkty mleczne, soja i zboża. Jako codzienny suplement, pigułka zawierająca czterdzieści miligramów tej witaminy powinna być w stanie dostarczyć całą witaminę e potrzebną do utrzymania dobrego wzroku.

Pikolinian chromu działa jako przeciwutleniacz na skórę i włosy. Jednak nie ma wystarczających dowodów, aby sugerować, że pomaga w utrzymaniu dobrego widzenia. Codzienny suplement zawierający pikolinian chromu powinien być w stanie dostarczyć wszystkie witaminy E i inne przeciwutleniacze, których organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Powszechnym sposobem na wzmocnienie układu odpornościowego organizmu jest przyjmowanie suplementów witaminy C. Umożliwi to Twojemu organizmowi zwalczanie chorób i wirusów na optymalnym poziomie. Aby uzyskać optymalną ochronę, powinieneś zażywać suplement witaminy C, który zawiera